Odpowiedzi

2010-03-08T17:21:38+01:00
Akcja komedii rozgrywa się na początku XIX w. Miejscem akcji jest podzielony na połowę zamek, ale nie można dokładnie określić jego położenia.
Bohaterowie
Cześnik Maciej Raptusiewicz
Rejent Milczek
Józef Papkin
Klara
Wacław
Podstolina Dyndalski
Śmigalski
Perełka.
(tych piec jest drugoplanowych)
Plan wydarzen:
akt 1
1. plany malzenkie Czesnika
2. zgoda podstoliny na malzenstwo z Raptusiewiczerm
3. spotkanie Klary z Waclawem
4. awantura przy murze
5.waclaw w domu Czesnika

Akt 2
1. rejent przygotowuje pozew przeciwko Czesnikowi
2. rozpacz waclawa
3. papkin u rejenta
4. zmiana planow podstoliny

akt 4
1. przygotowanie do wesela czesnika z podstolina
2. odkrycie planow rejenta
3. zemsta czesnika
4. zgoda miedzy sasiadami
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:23:28+01:00
A) XVIII wiek
b)Wydarzenia mogą się rozgrywać na wsi, na co wskazują wzmianki Cześnika o jego dawnym udziale w konfederacji barskiej,a przede wszystkim typy bohaterów i ich zachowanie, charakterystyczne dla kultury sarmackiej.
c)Postacie:
Pierwszoplanowe
* Rejent Milczek
* Cześnik Raptusiewicz
* Podstolina Hanna Czepiersińska
* Klara Raptusiewiczówna
* Wacław Milczek
* Józef Papkin
Drugoplanowe
* Perełka
* Dyndalski
* Gerwazy Śmigalski

13 3 13