Bardzo prosze o pomoc... mam to zadanie na jutro a nie wiem o co w tym chodzi i jak to zrobić... :(

Jaką ilość energii elektrycznej pobierają dwie żarówki o mocy P=40 [W]
każda, w czasie t=10 [min], połączone równolegle ze źródłem napięcia?

Prosze o konkretne wzory, jednostki.

Z góry dziękuje :)

3

Odpowiedzi

2010-03-08T17:32:23+01:00
Przy połączeniu równoległym moc się sumuje:
P = 80 W
t = 10 min= 10*60 s= 600 s
W = ?
W = U*I*t
ale U*I = P
W = P*t
W = 80 W *600 s
W = 48000 J = 48 kJ
można też obl. ilość energii w kWh
P = 80 W = 0,08 kW
t = 10 min= 10/60 h= 1/6 h
W = P*t
W = 0,08 kWh *1/6 h = 0,013 kWh (taką jednostkę masz na domowym liczniku energii elekt.)
1 3 1
2010-03-08T17:52:18+01:00
P = 80W.
t = 10min = 1/6h
E = P*t
E = 80*1/6 = 13,3 [Wh] - watogodzin.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:56:15+01:00
Dane:
P₁ = 40 W ( <- 1W = 1J/1s albo 1W = 1V * 1A [jesli nie znasz tych jednostek siegnij do ksiazki, napewno tam beda :)] jesli podlaczasz je rownolegle moc obydwu zarowek sie sumuje)
P₂ = 40 W
t = 10 min = 600s = 1/6 h

Oblicz:
E = ?
ΔE = W = I * U * t = P * t [jednostka jest kilowatogodzina - 1 kWh = 1*1000*W*60*60*s = 3 600 000 Ws = 3 600 000 J]

1. Proste rozwiazanie.
E = 80 W * 600 s | po prostu mnozysz
E = 48000 Ws | Watosekund inaczej Dzuli
E = 48000 J | Zeby bylo ladnie zamienimy na kilodzule, 1kJ = 1000 J
E = 48 kJ

2. Troche trudniejsze.
W = 80 W * 1/6 h | najpierw zamien sobie Waty na kiloWaty [dzielac przez 1000, bo kilo to przedrostek oznaczajacy 1000 np. kilo-gram ma 1000 gram tak samo kilo-wat ma 1000 W]
W = 0.08 kW * 1/6 h
W ≈ 0.013 kWh | powstala jednostka [1kWh] czytaj jako kilowatogodzina.
W = ΔE (patrz wyzej)


Odpowiedz (pierwszy sposob): Energia pobrana przez te 2 zarowki wynosi 48 kJ.
Odpowiedz (drugi sposob): Energia pobrana przez te zarowki wynosi w przyblizeniu 0.013 kWh.

P.S. Jezeli nie bedziesz czegos rozumiala to pisz pm i oczywiscie sprawdz sobie wynik w zbiorze zadan lub podreczniku, jesli sie gdzies machnalem przepraszam, mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam, Crazy. :)


1 5 1