Odpowiedzi

2010-03-08T17:23:56+01:00
Mitoza to podział komorkowy zapewniający otrzymanie przez komórki potomne takich samych chromosomów a więc i genów w tej samej liczbie co komórki rodzicielskie.Podział mitotyczny dotyczy wszystkich komórek sanatycznych czyli wszystkich komorek ciała poza komórkami płciowymi.Dzięki takiemu podziałowi organizmy mogą np.rosnąć,regenerować uszkodzenia,produkować nowe komórki w miejsce starych.
mejoza to podział redukcyjny w ktorym następuje zmniejszenie o polowę ilości materiału genetycznego w komórkach potomnych w stosunku do komorki macierzystej.W wyniku tego podziału z komorek macierzystych tworzą się komorki płciowe czyli gamety.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:24:53+01:00
Podzial jadra w mejozie Jest redukcyjny a w mitozie posredni
Mitoza zachodzi we wszystkich komorkach smoatycznych naszego ciala np kom ok nerwowa Poza kom rozrodczymi
podzial mejotyczny zachodzi w gonadach w kom macierzystych gamet

Mejoza przechodzi 2 etapy podziału komórkowego. Mitoza tylko 1.
crosing over jest widoczny w mejozie mitozie nie
W I profazie mejozy postaja w mejozie w mitozie nie wystepuja

w mitozie liczba komorek potomnych to 2 a w mejozie 4
Liczba chromosowmow kom macierzystych w mitozie taka sama w mejozie zredukowana o polowe
Mitoza calkowita Mejoza Częsciowa
W mitozie Depolaryzacja kom. somatycznych w mejozie Kom macierzystych gamet

mam nadizjee ze pomoglam:)
1 4 1