Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:18:33+01:00
Ponieważ sakramet chrztu jest to najważniejszy sakrament w życiu kazdego chrześcijanina.Ustanowił go Jezus i polecił go udzielać. Gładzi grzech pierworodny, daje życie nadprzyrodzone i czyni członkiem Kościoła katolickiego. Chrzcić oznacza „zanurzać” w wodzie. Ochrzczone dziecko zostaje zanurzone w śmierci Chrystusa, z której powstaje przez zmartwychwstanie z Nim jako ‘nowe stworzenie’. Jest trzykrotne zanurzenie kandydata w poświęconej wodzie chrzcielnej (lub częstą stosowaną alternatywę – trzykrotne polanie nią czoła) dokonuje się chrztu w sensie ścisłym. Towarzyszą temu słowa:
", ja ciebie chrzczę w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego".
2010-03-08T17:19:00+01:00
Poniważ w sakramęcie jak i w sakramęcie chrztu dostajemy rozgrzeszenia czyli odpuszczenie grzechów .



nie wiem czy dobrze
2010-03-08T21:24:59+01:00
Ponieważ Sakrament chrztu jest najważnejszy to on wprowadza nas w religie i czyni dzieckiem bożym. to d niego wszystko sie zaczeło.bez chrztu nie ma pozostałych sakramentow