Odpowiedzi

2010-03-08T17:19:55+01:00
1 przyprostokątna - 12 cm
2 przyprostokątna - 5 cm
przeciwprostokątna - 13 cm
możesz to nawet stwierdzić z twierdzeniem pitagorasa
obwód = 30 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:20:01+01:00
Przyprostokątne:
a) 12cm
b) x cm
przeciwprostokątna
c)8+x cm

z twierdzenia pitagorasa:
12^2 + x^2 = (x+8)^2
144 + x^2 = x^2 +16x + 64
144-64=16x
80=16x
x=5

8+x=8+5=13

obwód:
12 + 5 + 13 = 30cm

Licze na najlepsze:).