Agnieszka i Jacek zbierali kasztany.Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka.Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich to oboje mieli by tyle samo kasztanów.Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek?

Pliska, proszę o szybkie rozwiązanie i napisanie obliczeń.:))
Wybieram najlepszą odpowiedź z obliczeniami! Z góry Dzięki.
:))
xd

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:25:26+01:00
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany.Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka.Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich to oboje mieli by tyle samo kasztanów.Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek?
x - agnieszka
3x - jacek
3x - 15 = x + 15
3x - x = 15+15
2x = 30 :2
x = 15
3x = 45
Odp. Agnieszka miała 15, jacek 45
5 4 5
2010-03-08T17:26:04+01:00
15*3=45
Jacek ma 45 kasztanów
Anieszka ma 15 kasztanów
45-15=30
4 4 4
2010-03-08T17:32:31+01:00
X - kasztany Agnieszki
3x - kasztany Jacka

3x-15 = x + 15
3x - x = 15+15
2x = 30|:2
x=15 - kasztany Agnieszki
3x= 3*15 = 45 - kasztany Jacka
1 5 1