Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcienszych jest o 5 wiecej niz 32-kartkowych, a najgrubszych-tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zaweraja lacznie 1220 kartek. Ile notesow kazdego rodzaju kupila Marzena?Uloz odpowiednie rownanie i rzowiaz je.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:27:56+01:00
X- 60-kartkowe notesy
y- 32-kartkowe notesy
z- 16-kartkowe notesy

z = y + 5
x = y + z
60x + 32y + 16z = 1220


z = y + 5
x = y + (y+5)
60x + 32y + 16z = 1220

z = y + 5
x = 2y + 5
60*(2y+5) + 32y + 16*(y+5) = 1220


z = y + 5
x = 2y + 5
120y + 300 + 32y + 16y + 80 = 1220


z = y + 5
x = 2y + 5
120y + 32y + 16y = 1220 - 300 - 80


z = y + 5
x = 2y + 5
168y = 840 /:168


z = y + 5
x = 2y + 5
y = 5


z = 5 + 5
x = 2*5 + 5
y = 5


z = 10
x = 15
y = 5


ODP. NOTESÓW 16-KARTKOWYCH BYŁO 10, 32-KARTKOWYCH 5, A 60-KARTKOWYCH 15!
2010-03-08T17:28:16+01:00
Zakładamy że :
x + 5 - 16 kartkowe (o 5 więcej niż 32 kartkowych)
x - 32 kartkowe
x + x + 5 - 60 kartkowe (suma 16 i 32)
Liczbę zeszytów iluś -kartkowych musimy pomnożyć przez ilość kartek, a więc:
16 kartkowe razem mają = 16(x+5) kartek
32 kartkowe mają = 32x kartek
60 kartkowe mają = 60(2x + 5) kartek

Suma wszystkich kartek ma wyjść 1220,
16(x+5) + 32x + 60(2x + 5) = 1220
Obliczamy.
16x + 80 + 32x + 120x + 300 = 1220
168x = 840 x = 5

16 kartkowe = x + 5 = 10
32 kartkowe = x = 5
60 kartkowe = (suma 16 i 32) = x + x + 5 = 15

Marzena kupiła 10 zeszytów 16-kartkowych, 5 zeszytów 32-kartkowych i 15 zeszytów 60-kartkowych.

Licze na najlepsze:).