Jakie znaczenie miał dla Polski zjazd gnieźniejski w 1000 roku?

2
Na zjazd gnieźnieński przyjechał Otton III cesarz niemiecki.Pragnął on zlożyc hołd i pomodlic się przy mogile św. Wojciecha.Bolesław wręczył Ottonowi III relikwie św. Wojciech i ofiarował 300 wojów.Cesarz zrewanżował się gwoździem z Krzyża Pańskiego oraz kopią włóczni św. Maurycego.Obecni odebrali ten gest jako zgodę cesarza na odbycie koronacji, o którą Bolesław Chrobry zabiegał.
!!
Swietne

Odpowiedzi

2010-03-08T17:39:50+01:00
Na zjazd gnieźnieński przyjechał Otton III cesarz niemiecki.Pragnął on zlożyc hołd i pomodlic się przy mogile św. Wojciecha.Bolesław wręczył Ottonowi III relikwie św. Wojciech i ofiarował 300 wojów.Cesarz zrewanżował się gwoździem z Krzyża Pańskiego oraz kopią włóczni św. Maurycego.Obecni odebrali ten gest jako zgodę cesarza na odbycie koronacji, o którą Bolesław Chrobry zabiegał.



W skrócie Bolesław Chrobry dostał zgodę na koronacje.
20 4 20
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
diękuje ci mamo ze o napisałaś
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:44:02+01:00
Zjazd gnieźnieński w 1000 r miał bardzo ważne znaczenie dla polski ponieważ podczas tego zjazdu cesarz niemiec otton 3 symbolicznie ukoronował Bolesława chrobrego wkładajac mu diadem na skron.Otton 3 podczas tego zjazdu podarował Bolesławowi kopje włuczni św Maurucego, gwóźdz z krzyża pańskiego i diadem a w zamian za to bolesław chrobry dał ottonowi ramię św Wojciecha i 300 zbrojnych.miało to bardzo duży wpływ na koronacje Boleslawa Chrobrego.
25 4 25
:0
xd
Komentarz został usunięty
Dzięki
spoczko dziena