Odpowiedzi

2010-03-08T17:40:00+01:00
Odmienne
czasownik co robi co się z nim dzieje
rzeczownik odp. na pytania przypadków
przymiotnik jaki który czyj
liczebnik ile który z kolei
zaimek napytania zastepującej cz. mowy
nie odmienne
przysłówek
przyimek
wykrzyknik
partykuła

plis o naj
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:45:01+01:00
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY :
- rzeczowniki ( liczby, przypadki) możemy określic rodzaj
odpowiadają na pytania kto ? co ?
- przymiotniki ( liczby,przypadki,rodzaje ) stopniują się
odpowiadają na pytania jaki? jaka? jakie ? zazwyczaj określają rzeczowniki
- czasowniki ( tryby, strony , osoby,czasy,liczby,rodzaje)
odpowiadają na pytania co robi ? co się z nim dzieje ?
- liczebniki ( rodzaje,liczby,przypadki)
odpowiadają na pytania ile ? który z kolei ?
- zaimek ( odmienia siętak jak wyraz który zastępuje )
odpowiadają na pytania kto ? jaka ? ile ? jak ?

NIEODMIENNE CZĘŚCI MOWY :
-przysłówki
odpowiadają na pytania jak ? gdzie ? kiedy? jak bardzo ?
- spójniki
np. i, oraz, lub, albo, bądż , czy ,ani
- przyimki
np. nad, pod, za , w,u
- wykrzykniki
np. hej!, halo!, o!
-partykuły
np, chyba, może,nawet
16 4 16