Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:55:59+01:00
Mszaki chronią glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją.
Mszaki wykorzystuje się na ściółkę, na materiał do pakowania oraz na podściółkę w uprawach truskawek i poziomek.

Torfowce mają zdolnośc zatrzymywania wody,gdyż mech torfowiec jest złozony z dwóch rodzajów komórek: martwych i żywych. Żywe są odpowiedzialne za proces fotosyntezy ,natomiast martwe komórki mogą gromadzic wodę. Dzięki tej szczególnej budowie liścia mają zdolnośc ztrzymywnia wody.



2010-03-08T18:09:49+01:00
Mchy w przyrodzie są ważne,ponieważ zmniejszają ryzyko powodzi oraz podczas suszy zasilają glebę w wodę.W mchach znajdują schronienie drobne zwierzęta oraz niektóre ptaki wykorzystują je do budowy gniazd.
2 Torfowce posiadają dwie komórki martwe i żywe.W drobnych żywych komórkach zachodzi proces fotosyntezy natomiast w duże martwe komórki służą do gromadzenia wody.Torfowiec zmniejsza zagrożenie powodzi.