Odpowiedzi

2009-10-22T16:23:23+02:00
Jeden bok trójkąta nie może być =połowie obwodu bo w każdym trójkącie suma 2 dowolnych boków jest zawsze mniejsza od trzeciego boku a gdyby tak było że 1 bok= połowie obwodu,to wtedy ten jeden bok musiałby sie = sumie długości 2 pozostałych boków a to wykluczone w wypadku trójkąta
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T16:24:11+02:00
A, b, c - boki trójkąta
Ob=a+b+c
a+b > c
a+c > b
c+b > a
1/2 Ob. nie może być równa długości jednego z boków, ponieważ suma długości dwóch dowolnych boków w trójkacie zawsze jest większa od długości trzeciego boku.
26 4 26