Podstwą prostopadłościanu jest prostokąt o bokach 6cm i 5 cm . jaką wysokość powinien miec ten prostopadłoscian,aby pole jego powierchni całkowitej było równe 280 cm2 1 gim matematyka zplsuem nowa podstawa programowa str184 zad 35 prosze bo to na jutro

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:52:48+01:00
A=6cm
b=5cm

Pp=ab
Pp=6 cm* 5cm
Pp=30 cm2

Pc=2Pp +Pb
280=2*30 +2*6*H+2*5*H
220=12H+10H
22H=220 /:22
H=10 [cm]

Odp.pROSTOPADŁOSCIAN POWINIEN MIEĆ WYSOKOŚĆ RÓWNĄ 10 CM
2010-03-08T17:55:02+01:00
P=2*6*5+2*5*H+2*6*H=60+10H+12H
60cm2+22H=280cm2
22Hcm=220cm2
H=10cm
odp: Powinien mieć wysokość równą 10cm