Bardzo was prosze o rozwiązanie tych zadań mam je na jutro a ich wcale nie rozumiem.
zad1.W dwóch naczyniach jest razem 6,8 l mleka. Ile litrów mleka jest w każdym naczyniu, jeśli w jednym jest o 2,2 l więcej niż w drugim?
2.Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu. Ile kosztował długopis?
3.Dorośli za bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób.Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO?

Za rozwiązanie zadań dam najlepszą odpowiedź.
P.S. Trzeba pamiętac o etapach rozwiązywania zadań:
1.analiza zadania
2.ułożenie równania
3.rozwiązanie równania
4.sprawdzenie rozwiązania równania z warunkami zadań
5.podanie odpowiedzi

Dziękuję wszystkim tym którzy będą chcieli rozwiązac te zadania

2

Odpowiedzi

2010-03-08T18:09:17+01:00
1.

a) Naczynie 1. - x
Naczynie 2. - x+2,2 L
Razem - 6.8

x+x+2,2 = 6,8
2x = 9 / : 2
x = 4,5

6,8 - 4,5 = 2,3

Naczynie 1 = 2,3 L
Naczynie 2 = 4,5 L

Odp: W pierwszym naczyniu jest 2,3 litry mleka, a w drugim naczyniu jest 4,5 litra mleka.

2. zeszyt - x
3 zeszyty - 3x
długopis - 2x
razem - 18 zł

3x + 2x = 18
5x = 18/:5
x = 3.6

3,6 x 2 = 7,2
3,6 x 3 = 10,8

10,8 + 7,2 = 18

Odp: Długopis kosztował 7,20 zł

Trzeciego niestety nie wiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:11:43+01:00
Spróbuję rozwiązać
1.W dwóch naczyniach jest razem 6,8 l mleka. Ile litrów mleka jest w każdym naczyniu, jeśli w jednym jest o 2,2 l więcej niż w drugim?
x - 1 naczynie
y - 2 naczynie
x+y=6,8
(x+2,2)+y=6,8 |-2,2
x+y=4,6 |/2
x=2,3+2,2=4,5
y=2,3
spr.:
4,5+2,3=68
Odp.: W pierwszym naczuniu znajduje się 4,5 l mleka , a w drugim 2,3 l mleka.


2.Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu. Ile kosztował długopis?
x - zeszyt
y - długopis
3x+y=18
x = 2y
3(2y)+2y=18
x = 2y
6y+2y=18
x=2y
8y=18 | /8
x=2y
y = 2,25
3x+2,25=18 | - 2,25
3x = 15,75 | / 3
x = 5,25
Odp.: Długopis kosztuje 2,25 a zeszyt 5,25


3.Dorośli za bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób.Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO?

d - dorosli
m - dzieci (młodzi)
d - 11 zł
m - 5,5 zł
d+m=1200
11d+5,5m=9350
a dalej nie potrafię ;/