1.Co jest przyczyną zmęczenia mięśni ?
2.Mięśnie potrzebują energii do pracy co jest źródłem tej energii ?
3.Jacek ugryzł kawałek chleba i przez 5 min trzymał go w jamie ustnej jaki smak poczuł ?
4.Uzupełnij : Glukoza + ______+ dwutlenek węgla +_______
5.Zastawki występują w ?
6.Jaka witamina odpowiada za krwawienie dziąseł ?
7.Co to jest odżywianie ?
8.Skrzywienie kręgosłupa ?
proszę pomóżcie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:00:30+01:00
1. Przyczyną zmęczenia mieśni jest ich niedotlenienie, w wyniku intensywnej pracy. Gdy mięśniom braknie tlenu zaczynają przeprowadzać oddychanie beztlenowe(fermentacja), przez co wytwarzany jest kwas mlekowy, powodujący ból mięśni.
2. Źródłem energii jest oddychanie komórkowe, które następuje w mitochondriach. W wyniku tego oddychania powstaje duż ailość energii.
3. Poczuł słodki smak, ponieważ amylaza ślinowa zawarta w slinie rozkłada cukry.
4. glukoza + tlen -> dwutlenek węgla + ATP (energia)
5. zastawki występują w sercu i żyłach.
6. Niedobór witaminy C
7.Odżywianie to proces życiowy polegający na dostarczeniu pokarmu każdej żywej komórce (w sposób samożywny lub cudzożywny). Pobrany pokarm jest wykorzystywany przez organizm jako materiał budulcowy, energetyczny, zapasowy.
8.Są trzy rodzaje skrzywień kręgosłupa: lordoza, kifoza i skolioza.
2 5 2
2010-03-08T19:09:18+01:00
1 - wysiłek
2 - cukier
3 - jakieś niedobry, obojętny?
4 - tlen, woda
5 żyłach
6. D3
7 -
8 skolioza
1 4 1