Zapiszcie wszystkie obliczenia, bo muszę to mieć w zeszycie.

a) W klasie jest 26 uczniów. Chłopców jest o 4 więcej niż dziewcząt. Ilu jest chłopców w tej klasie?
b) Średnia waga chłopców wynosi 45 kg, a średnia waga dziewcząt: 48 kg. Ile łącznie ważą uczniowie tej klasy?
c) Jaka jest średnia waga ucznia tej klasy?

3

Odpowiedzi

2010-03-08T18:03:34+01:00
X-liczba chlopcow
y-liczba dziewcząt

y+x=26
x = y-4

x+y = 26
x-y= -4
2x= 22 / ; 2
x= 11

11+ y = 26
y= 26-11
y=15
x=11

Odp chlopcow jest 15 a dziewczynek 11.

c) i b)

srednia- waga wszystkich u. dzielona na ilość uczniow

po zamianie

48*11=528
45*15=675
528+675=1203

1203/26= 46,3 kg

cala klasa wazy 1203 kg a przecietna waga ucznia to 46,3 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:06:30+01:00
A)x- liczba dziewczyn
x+4- liczba chlopców
x+x+4=26
2x+4=26 /-4
2x=22 /÷2
x=11
x+4= 11+4=16
Chłopców jest 16
b)16×45+11×48=y
720+528=y
y=1248kg
Uczniowie tej klasy ważą łącznie 1248 kg.
c)1248÷26=x
x=48 kg
Średnia waga ucznia tej klasy wynosi 48 kg
2010-03-08T18:11:11+01:00
A)26:2=13
13+2=15
15-4=11
b)15*45=495kg
11*49=539kg
495+539=1034kg
c)1034:26=≈40kg

nie ma za co! :-D ;-)