Rozwiązania składać do 10marca2010r

1) Ze względu na budowę wyróżniamy wiersze:
a) stroficzne i białe
b) stroficzne i ciągłe
c) liryczne i epickie
d) wiersze zawierające rymy
Ja myślę że to a


2) Apostrofa to:
a) krótki utwór jednowątkowy
b) niezwykłe połączenie słów
c) bezpośredni zwrot do osoby, idei lub rzeczy
d) nazwa gatunku literackiego
;] chyba c

3) Dokończ i napisz jakie to środki stylistyczne:
Blada jak ...
Pracowity niby...
Są to środki...

4) Które z tych wyrazów mają znaczenie przenośne?
a) nieuczesane dzieci
b) myśli nieuczesane
c) zjazd młodzieży
d) rąbek tajemnicy


5) Podaj nazwy poniższych układów rymowych:
abab - ............................
aabb - ............................
abba - ............................

3

Odpowiedzi

2010-03-08T18:14:56+01:00
1) A
2) C
3) - blada jak ściana
- pracowity niby? może być pracowity jak mrówka
są to porównania.
4) B
5) - nieparzyste
- parzyste
- okalające
1 4 1
2010-03-08T18:16:14+01:00
1.a
2.c
3.blady jak sciana
4.b
5.niewiem
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:21:33+01:00
1.a
2.c
3.blada jak ściana - porównanie
pracowity niby .... - porównanie
są to środki stylistyczne
4.b, d
5.abab - krzyżowy , przeplatany
aabb - parzyste, sąsiadujące
abba - okalające
1 4 1