Odpowiedzi

2010-03-08T18:07:50+01:00
Ruch obiegowy Ziemi to ruch Ziemi po orbicie wokół Śłońca

następstwa: wystepowanie astronomicznych pór roku
zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca na widnokręgu
zmienna długość trwania dnia i nocy

pory roku:
lato jesień Zima wiosna

strefy oświetlenia:
jedna międzyzwrotnikowa(goraca)
dwie umiarkowane
dwie podbiegunowe9zimne)

górowanie: moment w ciągu dnia, w którym Śłońce znajduje się najwyżej nad widnokręgiem
zenit:punkt na niebie dokładnie ponad pozycją obserwatora
4 2 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T18:09:38+01:00
1.Ziemia jest trzecią wg oddalenia od słońca planetą układu słonecznego. Ruch jaki wykonuje wokół
słońca nazywamy ruchem obiegowym Ziemi.Orbita ruchu obiegowego Ziemi ma krztałt elipsy,dlatego
Ziemia znajduje się raz bliżej,a raz dalej od Słońca.Pełen obieg Ziemi wokół Słońca trwa 1 rok
astronomiczny [365 dni, 5 godzin, 48 minut i 45,9 sekundy]. Z tych dodatkowych prawie 6 godzin
co 4 lata powstaje dodatkowa doba, dlatego co 4 lata występuje rok przestępny mający 366 dni.
Większość lat liczy sobie 365 dni i są to lata zwykłe, a lata, których liczba dzieli się przez 4 są
latami przestępnymi [366 dni].

2.- czas obiegu 365 dni 5 godzin 48 minut 49,5 sekundy
-kierunek ruchu przeciwny do ruchu wirowego
-kształt orbity ziemskiej eliptyczny

3.lato,jesień,zima,wiosna

4. Strefa międzyzwrotnikowa

Gorąca, znajduje się pomiędzy zwrotnikiem Raka i Koziorożca. Zenitalne promienie Słoneczne padają na każdy równoleżnik dwa razy w ciągu roku (za wyjątkiem zwrotników).
Strefa umiarkowana (północna i południowa)

Znajdują się pomiędzy zwrotnikami a kołami podbiegunowymi na obu półkulach. Wysokość górowania Słońca maleje wraz ze wzrostem szerokości geograficznej i waha się w różnych porach roku pomiędzy 90 stopni a 0 stopni, długość dnia i nocy zmienia się w zależności od pór roku.
Strefa podbiegunowa (północna i południowa)

Leżą pomiędzy kołami podbiegunowymi a biegunami na obu półkulach, występują tam dni i noce polarne, które trwają od jednej doby na kołach podbiegunowych do 6 miesięcy na biegunach.


5.nie wiem

6.Zenit - w astronomii punkt na niebie dokładnie ponad pozycją obserwatora. Jest jednym z dwóch miejsc przecięcia lokalnej osi pionu ze sferą niebieską. Drugim punktem przecięcia, przeciwległym do zenitu, czyli znajdującym się pod obserwatorem jest nadir.
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:17:40+01:00
Ruch obiegowy Ziemi – ruch Ziemi wokół Słońca po orbicie o kształcie elipsy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (z punktu widzenia obserwatora patrzącego na północną półkulę)

następstwa ruchu obiegowego ziemi:
- strefy oświetlenia Ziemi,
- zmiana długości trwania dnia i nocy w ciągu roku,
- istnienie zjawiska dnia i nocy polarnej,

Astronomiczne pory roku:
wiosna
lato
jesień
zima


Strefy oświetlenia ziemi:
21 marca - dzień równonocy wiosennej
21 (lub 22) czerwca - dzień przesilenia letniego
23 września - dzień równonocy jesiennej
22 grudnia - dzień przesilenia zimowego

Różni się tym, że zamiast rektascensji używana jest współrzędna zwana kątem godzinnym.



Zenit - w astronomii punkt na niebie dokładnie ponad pozycją obserwatora. Jest jednym z dwóch miejsc przecięcia lokalnej osi pionu ze sferą niebieską. Drugim punktem przecięcia, przeciwległym do zenitu, czyli znajdującym się pod obserwatorem jest nadir.
jak coś ziemia ma kształ geoidy