Odpowiedzi

2010-03-08T19:21:04+01:00
Każdy z obciętych naroży to ostrosłup o podstawie trójkąta prostokatnego (wymiary 2cmx2cm) w którym jedna z wysokosci ma 2cm i pada na podstawe pod katem prostym. Objetość jednego ostrosłupa wynosi: V=1/3*2*1/2*2*2=4/3 i teraz odejmujemy 8 takich otrosłupów od całej objętości: Vf= 6^3-(8*4/3)=216-32/3=205 i 1/3 cm^3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:32:23+01:00
Czyli odcinamy osiem ostrosłupów, każdy o objętości Vos, pozostaje nam czerwona bryła. Teraz obliczymy Vos. Jest to ostrosłup o postawie ABD i wysokości BC:

Vos = Pp * h/3
h = 6/3 = 2
Pp = (6/3)*(6/3)/2 = 2
Vos = 4/3

V = Vsz - 8Vos = 6*6*6 - 32/3 = 216 - 32/3 = 616/3 = 205 1/3
jak masz pytania to pisz na pw
2010-03-08T20:53:40+01:00
V=1/3*2*1/2*2*2=4/3
Vf= 6^3-(8*4/3)=216-32/3=205 1/3 cm^3

No to mniej więcej coś takiego;)