Oblicz przybliżone długości okręgów o promieniach:
a)
1. 2 cm
2. 4 m
3. 0,3 cm
4. 10 km
b)Oblicz przybliżone długości okręgów o średnicach:
1. 2 cm
2. 3 m
3. 0,4 cm
4. 200 m
c)Oblicz przybliżone długości okręgów o obwodach
1. 10 cm
2. 1 m
3. 628 mm
4. 3,5 cm

2

Odpowiedzi

2009-10-22T16:38:28+02:00
Długość okręgu czyli obwód to jest 2*pi*r
a)
1.r=2cm wiec O=2*3,14*2=12,56cm
2.4cm O=2*3,14*4=25,12m dalej policze w pamieci analogicznie
3.0,3cm O=1,884cm
4.10cm O=62,8km

b) tu mamy dane średnice więc należy je podzielić na pół i analogicznie jak w a)
1.2cm O=6,28
2.3m O=9,42
3.0,4cm O=1,256
4.200m O=628

A c) to jakaś parodia długości okręgu i obwód to to samo więc nie ma co liczyć

pozdro


Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T16:43:11+02:00
Zad.1a] 2πr=2×3,14×2cm≈12,56cm 2πr=2×3,14×4m=25,12m 2πr=2×3,14×0,3cm=1,884cm 2πr=2×3,14×10km≈62,8km zad.1b] r=1cm 2πr=2×3,14×1=6,28cm r=1,5m 2πr=2×3,14×1,5m≈9,42m r=0,2cm 2πr=2×3,14×0,2cm≈1,256cm r=100m 2πr=2×3,14×100m≈628m zad.c coś jest pokręcone z poleceniem ,ale może chodzi o obliczenie r obwód=10cm 10cm=2πr czyli r≈1,59cm obwód=1m 1m=2πr czyli r=0,16m około obwód=628m 628m=2πr czyli r=100m obwód=3,5cm 3,5cm=2πr czyli r= około 0,56cm
1 5 1