Odpowiedzi

2010-03-08T18:08:23+01:00
R=√1.69*π/π dm²=1,3dm
2π*1,3dm=2,6π dm
1 5 1
2010-03-08T18:09:13+01:00
Pk=1.69 pi dm2
czyli 1.69*pi = pi*r^2 r^2 r do potęgi 2
pi się skraca
1.69=r^2
r=pierwiastek(1.69)=1.3
r=1.3 dm
Zatem obwód
2*pi*1.3= 2.6*pi dm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:11:55+01:00
Oblicz obwód koła o polu 1.69π dm²

Pole koła
P=π × r²

Obwód koła
Ob= 2π × r



P = π × r²
1.69π = π × r²
1.69 = r²
r = 1,3

Obw = 2π × r
Obw = 2 * π × 1,3
Obw = 2,6π