No to tak :
Wykres mam narysowany ,ale mam podać średnią roczną i największą ampitudę opadów i temperatury wiedząc że :
<stopnie>
<1,2,3,4,5...miesiąc>
1.-10
2.-15
3.-12
4.-4
5.-0
6.-2
7.6
8.8
9.6
10.2
11.0
12. 8
mm:
1.200
2.100
3.80
4.120
5.220
6.400
7.500
8.700
9.400
10.200
11.100
12.200
Plis ważneee!
dam.najjj:D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:19:29+01:00
Średnia roczna temperatury;( -10+(-15)+(-12)+(-4)+0+(-2)+6+8+6+2+0+8):12=-27:12=-2,25
amplituda:-15-8=-23

średnia roczna wysokość opadów (200+100+80+120+220+400+500+700+400+200+100+200):12=3220:12=268,3(3)

amplituda 700-80=620


















































































































































































































































































































































































1 5 1
2010-03-08T18:19:53+01:00
To zadanie jest dość łatwe, więc:
amplituda= różnica między największą i najmniejszą temperaturą/ilością opadów

średnia roczna ilość opadów/ temperatura- dodajesz do siebie wszystkie wartości (osobno opady, osobno temperatura) i dzielisz przez ilość miesięcy w roku czyli 12

Myślę, że juz powinnas wiedziec o co chodzi ;)
1 5 1