Proszę Was bardzo pomóżcie mi w tym zadaniu, jest ono na jutro!
I przepraszam za tak małą ilość pkt, ale nie poradze nie mam wiecej. Dam ocene max. i naj.

Prosze tylko o obliczenia.

1) OBlicz wysokość trójkąta równobocznego, którego obwód jest równy 36 cm.

2)Oblicz pole trójkąta równobocznego, którego bok ma długość 8 cm.

3)* Dany jest trójkąt prostokątny ABC, w którym kąt przy wierzchołku C ma 90 stopni i kąt ostry przy wierzchołku A,
alfa = 30 stopni, przeciwprostokątna IABI = 10 cm.
Oblicz kąty i pole tego trójkąta.



I jeżeli toś by dodatkowo chciał rozwiąząć:

4)W trójkącie prostokątnym ABC kąt przy wierzcholku C ma 90 stopni i kąt ostry przy wierzchołku A ma 60 stopni.
Oblicz kąty i obwód tego trójkąta, jeżeli bok IBCI = 9 cm.



W razie jakichkolwiek pytań to moje gg 3749698 często jestem na niewidocznym.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:33:09+01:00
1) Oblicz wysokość trójkąta równobocznego, którego obwód jest równy 36 cm.

a=12
h=a√3/2=12√3/2=6√3


2)Oblicz pole trójkąta równobocznego, którego bok ma długość 8 cm.

P=a²√3/4=64√3/4=16√3

3)załącznik
Dodatkowe załącznik
1 5 1
2010-03-08T18:36:38+01:00
A)
h=(a√3)/2 h=(12√3)/2=6√3

b)
P=(a^(2 ) √3)/4 P=(8^2 √3)/4=(64√3)/4=16√3

c)
2x=10 /2
x=5
a=x=5
b=x√3=5√3
P=(a*h)/2
P=(5*5√3)/2=25√3/2
1 5 1
2010-03-08T19:02:38+01:00
A)h=(a√3)/2 h=(12√3)/2=6√3

b)P=(a^(2 ) √3)/4 P=(8^2 √3)/4= P(64√3)/4=16√3

c)2x=10 /2
x=5
a=5
b=x√3=5√3
Pole trójkąta=(5*5√3)/2=25√3/2
1 5 1