Odpowiedzi

2010-03-08T18:19:40+01:00
Długość rabatki to 2m czyli układamy proporcję.

2m - 100%
x - 20% mnożymy na krzyż

x= 2x20/100 = 40/100 = 40cm

czyli 2m + 40cm = 2,40m
2010-03-08T18:19:47+01:00
2m- początkowa dł.
20%= 0,2- o tyle została zwiększona.

2×0,2= 0,4 [m] - 20% z 2m
2 + 0,4= 2,4 [m] - końcowa długość.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:19:48+01:00
100%------200cm
20%---------x

x=20%*200cm/100%
x=40cm

200cm+40c=240cm=2,4m
Odp. Rabatka po powiększeniu 20% wynosi 2,4m.