Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:22:40+01:00
I kąt = 90 st (trójkąt prostokątny)
Suma miar kątów wewnętrznych trójkąta = 180 st.

a+b+90=180 => a+b=90
2a=b+90

a+b=90 =>b=90-a
2a=b+90

b=90-a
2a=90-a+90 => 3a=180 => a=60

b=90-60-30
a=60

I kąt = 90 st (trójkąt prostokątny)
II kąt = 60 st
III kąt = 30 st
2010-03-08T18:34:52+01:00
X, y, z - miary kątów w trójkącie prostokątnym
x = 90

x + y + z = 180
90 + y + z = 180
y + z = 90
y = 90 - z

2z = 90 + y
2z = 90 + 90 - z
3z = 180
z = 60

y = 90 - 60 = 30

kąty 90, 30, 60