Proszę o pomoc daję najjj i 30 punktów :)
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdź otrzymane rozwiązanie :
a)
{ x-y=6
{ y=1

b)
{ 3x-2y=6
{ x=4

c)
{ 3x+y=10
{ y=2

d)
{ -x-3y=5
{ y=-2x

e)
{ 4x-y=6
{ y=x

f)
{ x+y=7
{ x-y=1

g)
{ 2x-y=4
{ x+y=11

h)
{ x-2y=-3
{ 2x+3y=8

2

Odpowiedzi

2010-03-08T18:30:56+01:00
A)
{ x-y=6
{ y=1

x-1=6
x=7

b)
{ 3x-2y=6
{ x=4

12 -2y=6
-2y=-6
y=3

c)
{ 3x+y=10
{ y=2
3x+2=10
3x=8
x=8/3

d)
{ -x-3y=5
{ y=-2x

-x+2x=5
x=5

e)
{ 4x-y=6
{ y=x
4x-x=6
3x=6
x=2

f)
{ x+y=7
{ x-y=1

y=7-x
x-7+x=1
2x=8
x=4
y=3

g)
{ 2x-y=4
{ x+y=11

y=11-x
2x-11+x=11
3x=22
x=22/3
y=11/3

h)
{ x-2y=-3
{ 2x+3y=8

-2y=-3-x / -2
y=6+2x
2x+3(6+2x)=8
2x+18+6x=8
8x=-10
x=-10/8
y=3 2/8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:34:11+01:00
A)
{ x-y=6
{ y=1

{ x-1=6
{y=1

{x=7
{y=6


b)
{ 3x-2y=6
{ x=4

{3*4-2y=6
{x=4

{-2y=-6 /:(-2)
{x=4

{y=3
{x=4

c)
{ 3x+y=10
{ y=2

{3x+2=10
{y=2

{3x=8 /:3
{y=2

{x=2⅔
{y=2

d)
{ -x-3y=5
{ y=-2x

{-x-3*(-2x)=5
{y=-2x

{-5x=5 /:(-5)
{y=-2x

{x=-1
{y=2

e)
{ 4x-y=6
{ y=x

{4x-x=6
{y=x

{3x=6 /:3
{y=x

{x=2
{y=2


f)
{ x+y=7
{ x-y=1

{ x+y=7
{x=1+y

{1+y+y=7
{x=1+y

{2y=6 /:2
{x=1+y

{y=3
{x=4

g)
{ 2x-y=4
{ x+y=11

{ 2x-y=4
{x=11-y

{2*(11-y)-y=4
{x=11-y

{-3y=-18 /:(-3)
{x=11-y

{y=6
{x=5

h)
{ x-2y=-3
{ 2x+3y=8

{x=-3+2y
{2*(-3+2y)+3y=8

{x=-3+2y
{7y=14 /:7

{x=-3+2y
{y=2

{x=1
{y=2
1 5 1