Odpowiedzi

2010-03-08T18:31:06+01:00
Kłamać należy wtedy, gdy to nie jest ciężkie kłamstwo. I w dręczących pytaniach. Lub pytaniach na które nie znamy odpowiedzi. Nie powinno się kłamać. Kłamstwo ma krótkie nogi. Powinniśmy zawszę mówić prawdę.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:36:36+01:00
Kłamstwo, mimo iż jest czymś złym i nieuczciwym czasami jest nieuniknione. I nie chodzi tu o sytuacje, w których kłamstwem ratujemy własną skórę, lecz gdy kłamiąc możemy pomóc innym. Oczywiście tylko wtedy, gdy nie narusza to za bardzo ogólnie przyjętych zasad moralnych. Są też sytuacje, w których kłamstwo jest wręcz zabronione. Taką sytuacją jest na przykład składanie zeznań przed sądem. Uważam, iż kłamać nie należy również wówczas, gdy nasze kłamstwo mogłoby się przyczynić do niesłusznego oskarżenia osoby niewinnej, czy też na odwrót- uniknięcia kary osoby winnej.

liczę na 'naj'
2 3 2