Dwa zadania 80 pkt to dużo zadania z 1 gim.

Zad. 1
Bryła Soli kamiennej ma objętość 0,5dm³.
Gęstość Soli wynosi 2160kg/m³
Ile wynosi ciężar tej bryły??

Zad. 2
Oblicz krawędź sześciennej kostki wykonanej z drewna jeśli jej masa wynosi 0,55kg.
Gęstość drewna wynosi ok. 550kg/m³

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:29:15+01:00
1. ρ=m/V

ρ - gęstość = 2160kg/m³
m - masa
V - objętość = 0,5dm³ = 0,0005m³

po przekształceniu: m = ρ * V = 0,0005[m³] * 2160 [kg/m³]= 1,08 kg
2. δ = m/V

δ - gęstośc drewna - 470kg/m³
m - masa kostki
V - Objętośc kostki

Objetosc szescianu rowna się jego trzeciej potedze długosci jego krawedzi a wiec:

V = A³

V = m/δ
A³ = m/δ = 0.55/470 ~~ 0.0011 m
Zatem :
A ~~ 0.18m
2 3 2
2010-03-08T18:33:41+01:00
2160kg/m³ = 2,16kg/dm³
0,5dm³=1,08kg
CIĘŻĄR = mg = 1,08kg*10m/s² = 10,8N

V=0,55kg/550kg/m³ = 0,001m³ = 1000cm³

OBJ. Sześćianu to a³
a³=1000
a=10
bok wynosi 10cm=0,1m
4 1 4
2010-03-08T19:00:41+01:00
1. V=0,5dm3=0,0005m3
ro=2160kg/m3
m=?
ro=m/V
m=ro razy V
m= 2160 razy 0,0005=1,08kg
F= m razy g
F= 1,08 razy 10
F= 10,8N

2.
m=0,55kg
ro=550kg/m3
V=m/ro
V=0,55/550=0,001m3=1000cm3
V=a3
a=pierwiastek trzeciego stopnia z 1000
a=10cm
4 1 4