Odpowiedzi

2010-03-08T18:33:28+01:00
Rozwielitka <- ślimak<- żaba<- bocian
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:33:55+01:00
SKOMPLIKOWANY:

Łańcuch pierwszy (jezioro):
-producent(jakiś glon np: Asterionella, Cryptomonas, Chlorella, Scenedesmus, Diatoma)
-konsument I rzędu(zooplankton roslinożerny np: Daphnia, Bosmina, Diaptomus, wrotki)
-konsument II rzędu(zooplankton drapieżny np: Cyclops, Bythotrephes, Leptodora kindti, wrotek Asplanchna)
-konsument III rzędu(ryby
planktonożerne np: narybek karpiowatych, sieja, ukleja)
-konsument IV rzędu(małe i średnie ryby drapieżne np: okoń, jazgarz, węgorz, młoda szczupaki, sandacze)
-konsument V rzędu(duże ryby drapieżne np: najstarsze okonie, dorosłe szczupaki, sumy)
-konsument VI rzędu(człowiek, rybołów, bielik, czapla, kormoran, tracz nurogęś, wydra, szop pracz)
-destruenci(bakterie, grzyby, skąposczety)
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T18:35:33+01:00
Grzyby i bakterie->człowiek->szczupak->płoć->rozwielitka->glon.