Potrzebne na jutro!!!!!
Fabryka produkuje dwa rodzaje puszek o wysokosci 20 cm lub 25 cm. Każda puszka ma pojemność 1L i kształtem przypomina walec.
a)Ile razy większą średnicę ma niższa z tych puszek niż wyższa?
b)Na którą puszkę zużywa się więcej blachy

Odpowiedzi:
a)√₅/2≈1,1razy
b)na wyższą puszkę

Potrzbuje rozwiązań i jak do tego dzoszliscie(czyli generalnie obliczen). Jezeli wyjdzie wam blednie nawet niedodawajcie odpowiedzi. Z gory dzieki

3

Odpowiedzi

2010-03-08T18:52:09+01:00
A)
1l=10dm₃
V=πr²×h/÷h
V/h=πr²
100cm³÷20cm=πr²
5cm²=πr²/π
5cm²÷π=r²/÷√
5cm÷√π=r
r=5cm√π

V/h=πr²
100cm³÷25cm=πr²
4cm²=πr²/π
4cm²÷π=r²/÷√
4cm÷√π=r
r=4cm√

5cm√π/4cm√π=1,25
odp niska puszka ma 1,25raza większą średnice niż wyższa
b)
Pb-pole wyższej puszki
Pb₂-pole niższej puszki
Pb=2πr×h
Pb=2π4x25
Pb=2π100
Pb=200π

Pb₂=2π20× 5
Pb₂=2π100
Pb₂=200π
Odp Na obie puszki zużywa się tyle samo blachy
Liczę na status najlepszej odpowiedzi?? Proszę:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:52:50+01:00
1 litr = 1 dm3

V=pi*r kwadrat*h

1dm3 = pi* r kwadrat * 2 dm
1/2pi = r kwadrat
Pod pierwiastkiem 1/2pi = r
r to w przybliżeniu 0.4dm

1dm3 = pi * r kwadrat * 2.5 dm
Pod pierwiastkiem 1/2.5pi = r
r to w przybl. 0.36dm

0.4/0.36 to w przybl. 1.1


2.

p= d * pi * h

P1 = 2 * 0.4 * pi * 2 = 5.025
P2 = 2 * 0.36 * pi * 2.5 = 5.652

zgadza się :)

A ten u góry źle obliczył :P
1 5 1
2010-03-08T19:25:05+01:00
A)
1l=1dm³
V=πr²h
h=20=2dm
V=1dm³
r²=V/πh
r²=1/2π
r=√1/2π=0,4

V=1dm³
h=2,5 dm
r²=V/πh
r²=1/2,5π
r=√1/2,5π=0,36

0,4/0,36=około 1,1 razy

b)
P= d*π*h

P1 = 2*0,4π*2 = 5,03
P2 = 2*0,36*π*2,5 = 5,65
na wyższą puszke zużywa sie wecej blachy