Odpowiedzi

2010-03-08T18:48:09+01:00
X-ilość butelek 0,5 litra
y-ilość butelek 1,5 litra

x+y=36
0,5x+1,5y=42 /*-2(obustronnie razy -2)

x+y=36
-x-3y=-84

-2y=-48
y=24
x=36-24
x=12

odp. Rodzice Jacka kupili 12 butelek 0,5 litrowych i 24 butelki 1,5 litrowe.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:48:51+01:00
0,5 l =x
1,5 l =y

x+y=36 butelek
0,5x+1,5y=42

x=36-y
0,5(36-y)+1,5y=42
18-0,5y+1,5y=42
y=42-18
y=24
x=36-y=36-24=12

x=12 szt.
y=24 szt.
Spr.
x+y=12+24=36 butelek
0,5x+1,5y=0,5*12+1,5*24=6+36=42

Odp.
Mniejszych butelek zakupiono 12 szt., a większych 24
pozdrawiam:)

2 5 2