Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T16:55:33+02:00
4200 * 0,85 = cena po pierwszej obniżce
(4200 * 0,85) * 0,8 = cena po drugiej obniżce = 2856 zł

cena początkowa 4200
cena koncowa 2856

4200 ---- 100%
2856----- x

x = 285600%/4200 = 68% , co oznacza, że ta cena po obniżce jest taką częścią ceny przez obniżką. Masz policzyć o ile procent cena końcowa jest niższa od początkowej, więc musisz od 100% odjąć to 68% i wychodzi ze cena po obniżce jest niższa o 32%.
1 5 1
2009-10-22T16:56:12+02:00
Dane:
4200zł- cena początkowa
15%- I obniżka
20%- II obniżka

4200zł-15%=4200zł-630zł=3570zł
3570zł-20%=3570zł-714zł=2856zł


100-15=85
100-20=80
85%*80%=68%
Odp.:O 68%. 2865zł.
1 5 1