Mam kilka zadań do rozwiązania więc daję maxa
Mam nadzieję że mi pomożecie bo trzeba to zrobić na jutro a ja tego ni w ząb nie rozumiem:(:( Więc błagam was pomóżcie mi!!!:)

1.Dłuższa podstawa trapezu równoramiennego ma długość 10 cm.Ramię ma długość 4 cm i jest nachylone do podstawy pod kątem 60*.Oblicz pole tego trójkąta.

2.Wysokość trójkąta równobocznego wynosi 6m.Oblicz bok tego trójkąta.

Pomóżcie mi!!!Plis.:)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T18:53:30+01:00
Zad.1]
a= dłuższa podstawa
a=10cm
c=ramię trapezu
c=4cm

wysokośc trapezu dzieli dłuższą podstawę na odcinki x, x i 10cm-2x

i tworzy z ramieniem i h figury trójkat prostokątny o kacie 60 i 30⁰
z kąta 30 wiesz,że x podstawy=2cm
a h =a√3:2=4√3:2=2√3cm
czyli krótsza podstawa=10-2×2=6cm

pole=½(a+b)h=½(6+10)×2√3=16√3cm²
zad.3]
h=a√3:2
6m=a√3:2
a√3=12
a=12√3:3
a=4√3m= bok trójkata

zad.2]
nie ma tu żadnego rysunku i nie wiem, o jaki trójkąt chodzi
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:54:01+01:00
1. c=4:2=2 - odcinek między ramieniem a wys. tego trapezu
10-2*2=6 - dł. krótszej podstawy.
h=a√3
h=2√3

P=(a+b)*h/2
P=10+6*2√3/2
P=16√3 (cm)²

2. Hm, musiałabyś mi podesłać ten rysunek.

3.h=6
h=a√3/2
6=a√3/2 /*2
12=a√3 /:√3
12/√3 * √3/√3 = a
12√3/3=a
a=4√3

Odp. Bok tego trójkąta wynosi 4√3.
1 5 1