PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC BO MAM TO NA JUTRO!!!!!!
1.mama piotra przygotować uroczysty obiad. niestety goście się spóźniają a ziemniaki właśnie się ugotowały. Nie myśląc długo mama zawija garnek z ziemniakami (po wcześniejszym odcedzeniu z wody) w ręczniki i umieszcza pod grubym kocem. W jakim celu?
2.DWIE JEDNAKOWE KULE OŁOWIANE PORUSZAJĄ SIĘ PO TEJ SAMEJ PROSTEJ Z PRĘDKOŚCIAMI P TAKICH SAMYCH WARTOŚCIACH V=100M/S I O PRZECIWNYCH ZWROTACH ZDERZAJĄ SIĘ ZE SOBĄ A PO ZDERZENIU ZATRZYMUJĄ SIĘ. O ILE WZROŚNIE TEMPERATURA OBU KUL? ZAKŁADAMY, ŻE TEMPERATURA POCZĄTKOWA OBU KUL JEST JEDNAKOWA I DOŚĆ NISKA
3.BRYŁA LODU O MASIE 2KG MA TEMPERATURĘ RÓWNĄ TEMPERATURZE TOPNIENIA. JAKI PROCENT MASY LODU ULEGNIE STOPIENIU, JEŻELI BRYJE DOSTARCZONO 117KJ CIEPŁA
4. JAK ZMIENIA SIĘ ENERGIA WEWNĘTRZNA SUBSTANCJI:
A) TOPNIEJĄCEJ B) KRZEPNĄCEJ
CZY FAKTY TE SĄ ZGODNE Z 1 ZASADĄ TERMODYNAMIKI? UZASADNIJ SWOJĄ ODP
5.DLACZEGO TERMOMETRY WYPEŁNIONE SĄ ZABARWIONYM ALKOHOLEM A NIE RTĘCIĄ?
6.WRACAJĄC ZE SZKOŁY PIOTRA ZASKOCZYŁ ULEWNY DESZCZ. PRZEMOCZYŁ SWOJE UBRANIE. MAMA PO POWROCIE DO DOMU POLECIŁA MU NATYCHMIAST SIĘ PRZEBRAĆ I NAPIĆ SIĘ GORĄCEJ HERBATY , TŁUMACZĄC MU ŻE WYJDZIE MU TO NA ZDROWIE. JAK TO UCHODZI SIĘ DO FIZYKI
7. O ILE (W PRZYBLIŻENIU) JEST WIĘKSZA ENERGIA WEWNĘTRZNA 1KG PARY WODNEJ W TEMPERATURZE WRZENIA OD ENERGII WEWNĘTRZNEJ 1KG WODY W TEJ SAMEJ TEMPERATURZE?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:52:40+01:00
1 Żeby ziemniaki nie straciły swej ciepłości.- TO JEST NAPEWNO DOBRZE !!! bO MIALAM TO ZADANIE KIEDYS .
2010-03-08T18:55:02+01:00