1.Uzupełnij
a)3(x-4)=3x-[?]
b)5(2+4x)=[?]+20x
c)2(5a+7b-3)=10[?]+14[?]-[?]
d)-(3r-5t)=-3r[?]5t
e)-3/4 (8x+12y)=-6[?]-[?]
f)-(-7a+9b)=[?]a-[?]b
g)2,5(-4p-10q)=-10[?]-25[?]
h)-1/2 (6a+8)=[?] -4
i)5x+10=[?](x+2)
j)3ab+4a=a([?]+[?]
k)-3p-5r=-([?]+[?])
l)5a-10ab=5a([?]-[?])
m)-6x+4=-2([?]x-[?])
n)-2xyz-xz = -xz([?]+[?])
o)-12a-8=[?](3a+2)
p)3kdo potęgi 2 - 2k=k([?]-[?]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:55:34+01:00
A)3(x-4)=3x-12
b)5(2+4x)=10+20x
c)2(5a+7b-3)=10a+14b-6
d)-(3r-5t)=-3r+5t
e)-3/4 (8x+12y)=-6x-9
f)-(-7a+9b)=7a-9b
g)2,5(-4p-10q)=-10p-25q
h)-1/2 (6a+8)=3a-4
i)5x+10=5(x+2)
j)3ab+4a=a(3b+4)
k)-3p-5r=-(3p+5r)
l)5a-10ab=5a(1-10b)
m)-6x+4=-2(3x-2)
n)-2xyz-xz = -xz(2y+1)
o)-12a-8=-4(3a+2)
p)3kdo potęgi 2 - 2k=k(9-2)
1 5 1
2010-03-08T18:56:12+01:00
1.Uzupełnij
a)3(x-4)=3x-12
b)5(2+4x)=10+20x
c)2(5a+7b-3)=10a+14b-6
d)-(3r-5t)=-3r+5t
e)-3/4 (8x+12y)=-6x-9y
f)-(-7a+9b)=7a-9b
g)2,5(-4p-10q)=-10p-25q
h)-1/2 (6a+8)=-3a -4
i)5x+10=5(x+2)
j)3ab+4a=a(3b+4)
k)-3p-5r=-(3p+5r)
l)5a-10ab=5a(1-2b)
m)-6x+4=-2(3x-2)
n)-2xyz-xz = -xz(2y+1)
o)-12a-8=-4(3a+2)
p)3kdo potęgi 2 - 2k=k([3k-2]