1) Kilogram czekoladowych cukierków kosztuje 24zł.Ile zapłacisz za a) 10 dag cukierków , b) 1 kg 40 dag , c) 2,35dag.

2) Działka ma 14m szrkokości , a długośc jest 1,2 razy wieksza.Jakie jest pole powierchni tej działki? 0,80 z powierzchni całej dzialki. Ile to m kwadratowych?

___________________________________________________________________
Pierwszej Dobrej odp. dam Naj !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T18:53:27+01:00
1a 10dag=0,1kg 24*01,=2,40zł
1b 1kg40dag=1,4kg 24*1,4=33,6zł
1c 2,35dag=0,0235kg 24*0,0235=0,564zł

szer = 14m
dłg =14*1,2=16,8m
Pole = szer x dłg = 14 x 16,8 = 235,2 m kwadratowego
2010-03-08T18:58:08+01:00
1.
a)
24zl-100dag
x-10dag

x=24*10/100=2,4zl

b)
24zl-100dag
x-140dag

x=24*140/100=33,6

c)
24zl-100dag
x-235dag

x=24*235/100=56,4

2.
dl=14*1,2=16,8

p=14*16,8=235,2m2

235,2m2=100%
x=80%

x=235,2*80%/100%=188,16m2
2010-03-08T19:03:26+01:00
Zad1
za 1kg-24zł

a)10dag=0,1kg
1kg=100dag
24*0,1=2,4zł

b)1kg 40dag= 1,4kg
24*1,4=33,6zł

c)2,35dag=0,0235kg
24*0,0235kg=0,564 zł= 0,6zł

zad2.
a = 14m
b =14*1,2=16,8m
P= a *b
P=14*18,6 = 260,4 m²

260,4m²=100%
x=80%

x=260,4*80%/100%=208,32m²


Mam nadzieje,że pomogłam
Pozdrawiam!!!