Przekształć wzory:
a) c/2d+b=w i obliczyć d
b)3cd³/m=x/2c i obliczyć c
c) k=t(p/c+b) i obliczyć c
d)m=bw+bz/w+z i obliczyć z
e)1/t=2/a+2/x i obliczyć x

tam gdzie jest .../... to zastepuje kreske ułamkową;)
proszę z tymi |: itp bo ja robie poł dzialania i staje i nie wiem co zrobic;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:12:09+01:00
Przekształć wzory: NIE NAPISAŁAŚ/-EŚ NAWIASÓW POD KRESKAMI UŁAMKOWYMI, NIE WIEM JAK NAPRAWDĘ WYGLĄDAJĄ TE RÓWNANIA, POŻNA JE RÓŻNIE INTERPRETOWAĆ. OTO MOJA INTERPRETACJA

a) c/2d+b=w i obliczyć d
c/(2d+b)=w /*2d+b
c=x*(2d+b)
c=2dx+bx
c-bx=2dx
d=(c-bx)/2x

b)3cd³/m=x/2c i obliczyć c
3cd³ *2c=xm
6c²d³=xm
c²=(xm)/6d³
c=√[(xm)/6d³] cały wyraz pod pierwiastkiem

c) k=t(p/c+b) i obliczyć c
k=tp/(c+b) /*(c+b)
k(c+b)=tp
kc+kb=tp
kc=tp-kb
c=(tp-kb)/k

d)m=bw+bz/w+z i obliczyć z

m=bw+(bz/w)+z /*w
mw=bw²+bz+zw
mw=bw²+z(b+w)
mw-bw²=z(b+w)
z=[mw-bw²]/(b+w)

e)1/t=2/a+2/x i obliczyć x
1/t=2/a+2/x /*tax
ax=2tx+2ta
ax-2tx=2ta
x(a-2t)=2ta
x=2ta/(a-2t)
1 5 1
2010-03-08T19:12:39+01:00
A) c/2d+b=w i obliczyć d
c/(2d+b)=w /*2d+b
c=x*(2d+b)
c=2dx+bx
c-bx=2dx
d=(c-bx)/2x

b)3cd³/m=x/2c i obliczyć c
3cd³ *2c=xm
6c²d³=xm
c²=(xm)/6d³
c=√[(xm)/6d³] cały wyraz pod pierwiastkiem

c) k=t(p/c+b) i obliczyć c
k=tp/(c+b) /*(c+b)
k(c+b)=tp
kc+kb=tp
kc=tp-kb
c=(tp-kb)/k

d)m=bw+bz/w+z i obliczyć z

m=bw+(bz/w)+z /*w
mw=bw²+bz+zw
mw=bw²+z(b+w)
mw-bw²=z(b+w)
z=[mw-bw²]/(b+w)

e)1/t=2/a+2/x i obliczyć x
1/t=2/a+2/x /*tax
ax=2tx+2ta
ax-2tx=2ta
x(a-2t)=2ta
x=2ta/(a-2t)