Odpowiedzi

2010-03-08T19:01:01+01:00
X- liczba chłopców

86% = 86/100
0,86x - dziewczęta

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500- liczba chłopców
930-500=430- liczba dziewcząt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:04:48+01:00
930- uczniowie
x- chłopcy
o,86x- dziewczyny
x+ 0,86x= 930 (chłopacy+ dziewczęta= liczba uczniów)
1,86x= 930 | : 1,86
x= 500 (chłopcy )
0,86x= 430 (dziewczyny)


Odp. W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczyn.