Zapisz podane xdsnis w postaci równań:

a) Jeżeli liczbę x powiększymy o 12 to otrzymamy 41.
b) Liczba o 5 mniejsza od x stanowi 80 % liczy x.
c) Liczba 27 jest 2 razy więkzsa od x
d) Liczna 2 razy wieksza od x.
d) Licza 21 jest mniejsza od y jest równa 35.
e) Liczna 21 jest o 8 wieksza od z.
f) Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t.
g) Liczba o 15 % mniejsza od liczby x jest równa 17.
h) Liczba 13 jest o 10% większa od liczby u.

3

Odpowiedzi

2010-03-08T19:13:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:14:35+01:00
A) x+12=41
b) x-5=80%x
c) 27=½x
d) 2x
d) y-21=35
e) 21+8=z
f) 47-16=t
g) 85%x=17
h) 13=90%u
2010-03-08T19:15:57+01:00
A) x+12=41
b) x-5=0,8x
c)2x=27
d)2x
d) y-21=35
e)z+8=21
f)t+16=47
g) 85%x=17
h) 13=90%u