Odpowiedzi

2010-03-08T19:14:17+01:00
Metal szlachetny : bardzo słabo reagują z innymi pierwiastkami, przez co prawie nie ulegają korozji,nie roztwarzają się też w większości kwasów,nie reagują z wodą,ani z gorącą parą wodną;są odporne na działanie stężonego kwasu solnego i innych kwasów beztlenowych


Metal aktywne: łatwo reaguje oraz wypiera wodór z kwasów i wody, np. cynk, cez, sód, potas, magnez, glin, tytan, cyrkon, uran i pluton . Przeciwieństwo metalu szlachetnego. Takie metale mają wysoki ujemny potencjał. Można je uzyskać przez elektrolizę stopionych soli.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:14:54+01:00
Złoto-jest to metal szlachetny wykorzystywany w przewodnikach prądu ( liniach wys.napięcia) oraz w jubilerstwie. Jego znak chemiczny to Au.
1 4 1