1. Narysuj trzy różne figury, z których każda ma pole równe 6 cm kwadratowych. ( Chodzi mi tu o podanie 3 figur, które mają pole 6 cm kwadratowych i podanie długości wszystkich boków tych figur. )

2. Narysuj trójkąt rozwartokątny PRS o polu 4,5 cm kwadratowych.
( Tu proszę o podanie mi długości boków tego trójkąta.)

Proszę by to było zrobione ładnie i poprawnie a dam najlepszą !;)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T19:22:41+01:00
1)
Jednąfigurą może byc trójkąt
6*2=12
dł. boków to
3cm, h= 4cm
Drugą figurą może byc prostokąt
o bokach 3cm x 2 cm
trzecią figurą moze byc romb
o przekątnych 3 cm i 4 cm
2) P= 4,5 cm kwadratowych ,wiec
4,5 * 2 = 9
wysokośc i bok na który jest opuszczona wysokośc mogą miec 3 cm
a pozostale boki ok 3 cm i 5 cm
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:29:59+01:00
Zad1
a) trójkąt
boki:
a=3cm
b=4cm
c=5cm
P=1/2 ah
P=1/2 3 razy 4
P=6cm kwadratowych

b) równoległobok
a= 2cm
h= 3cm
P=ah
P=2 razy 3
P=6 cm kwadratowych
c)prostokąt
a=1cm
b=6cm
P= ab
P= 1 razy 6
P=6 cm kwadratowych

zad2
a=4,5cm
b=3cm
c=6,5cm
h=2cm

P=1/2ah
P=1/2 razy 4,5 razy 2 (trzeba skrocic dwa z jedna druga)
P=4,5
5 3 5