Zad. 1
czy uda się podzielić sznurek o dł 30cm na 3 kawałki o dł. całkowitych tak aby można było z tych kawałków ułożyć trójkąt prostąkątny

Zad. 2
czy złożony parasol o dł. 62 cm zmieści się w teczce o wysokości 30 cm, dł 50 cm i grubości 15 cm?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T06:55:07+01:00
1.
Dzielimy sznurek na 3 całkowite częsci:
30cm : 3 = 10cm

Trójkąt prostokątny wyjdzie nam jeśli każdy jego bok będzie wynosił po 10cm, czyli tyle ile nam wyszło

Odp: Uda się podzielić sznurek, tak aby z tych kawałków można bylo ułożyć trójkąt prostokątny
2.
parasol - 62 cm
teczka to prostopadościan o wymiarach 30x50x15, czyli żeby sprawdzić czy parasol zmieści się w teczce musimy obliczyć przekątną prostopadłoscianu o krawędziach długości a, b, c
U nas
a= 30 cm
b = 50 cm
c = 15 cm
wzór na przekątną prostopadłościianu o krawędziach a, b, c:
d = √a² +b² + c²
d = √30² +50² + 15²
d = √900 + 2500 + 225
d = √3625
d =60,2 cm
Oznacza to, że przekątna teczki jest mniejsza od długości parasola, więc nie zmieści się w teczce
7 1 7
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T07:04:12+01:00
1.
musimy podzielić go na 3 części
30cm : 3 = 10cm
uda nam się go podzielić
2.
a= 30 cm wysokość
b = 50 cm długość
c = 15 cm grubość
d = √a² +b² + c²
d = √30² +50² + 15²
d = √900 + 2500 + 225
d = √3625
d =60,2 cm zmieści się w teczce
pozdrawiam
4 2 4