Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to obydwoje mieli by tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

potrzebuje analizy+ rozwiązanie tego zadania tylko z "x" żadnych "y",
czyli np. x- kasztany Agnieszki
3x- kasztany Jacka
a później równanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:16:08+01:00
X - kasztany Agnieszki
3x - kasztany Jacka

3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30 |:2
x=15
3x=45
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45.
2 5 2
2010-03-08T19:17:24+01:00
3x-jacek
x-agnieszka
3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30/:2
x=15<----agnieszka
15*3=45 <----- jacek
1 5 1