Odpowiedzi

2010-03-08T19:28:43+01:00
O-2 = 10(s-2)
O+13=2,5(13+s)

O-2=10s-20
O+13=32.5+2,5s

0=10s-18
10s-18+13=32,5+2,5s

7,5s-5=32,5
7,5s=37,5
s=5

O-2=10(5-2)
O-2=30
O=32

32+5=37
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:39:02+01:00
X-syn
y-ojciec
x-3 - wiek syna sprzed dwoma laty
y-3 - wiek ojca sprzed dwoma laty
10 ( x-2) - wiek ojca sprzed dwoma laty
x + 13- wiek syna za 13 lat
y + 13 - wiek ojca za 13 lat
2,5 ( x + 13) - wiek ojca za 13 lat

y - 2 = 10 (x - 2)
y + 13= 2,5 ( x + 13)
y - 2 = 10x - 20
y + 13= 2,5x + 32,5
y - 10x= - 18
y - 2,5x= 19,5
y= -18 + 10x
-18 + 10x - 2,5x= 19,5
y= -18 + 10x
-18 + 7,5x= 19,5
y= -18 + 10x
7,5x= 19,5 + 18
y= -18 + 10x
7,5x= 37,5
y= -18 + 10x
x= 5
y= - 18 + 50
x=5
y=32
18 4 18