Odpowiedzi

2010-03-08T19:18:32+01:00
To, co powstawało przez miliony lat, może zniknąć z powierzchni ziemi w ciągu zaledwie kilku dziesięcioleci, ostrzega autorka książki Andrea Mertiny. Co minutę ulega zniszczeniu obszar lasów tropikalnych dorównujący wielkością dwóm boiskom do piłki nożnej, co roku wymiera 500-1000 gatunków zwierząt i roślin. Jeśli to tempo dewastacji nie zostanie zmniejszone, dżungla niebawem zniknie z powierzchni Ziemi. Wraz z nią wyginie bezpowrotnie cała masa zwierząt i roślin. Dopiero od niedawna wiemy, jak ważne są lasy tropikalne dla życia na Ziemi. Są zielonymi płucami naszej planety, gigantyczną apteką i biblioteką genetyczną.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:26:40+01:00
Tak się nazywają, ponieważ las to dużo drzew. Drzewa pobierają z otoczenia dwutlenek węgla a oddają tlen, czyli przekształcają dwutlenek węgla na tlen. My, ludzie oddychamy tlenem. Przechodzi on do płuc itd. Zielone- znaczy się naturalne, zdrowe, czyste, a płuca, ponieważ tlen przechodzi do naszych płuc. Ziemia bez drzew by ,,umarła". Więc drzewa są nam i nie tylko nam potrzebne. Tereny te są wilgotne, ponieważ występuje tam pora, która nawadnia roślinność (ta pora nazywa się ,,porą mokrą”). W tych lasach występuje wiele gatunków drzew i roślin. Woda daje im warunki do wzrostu, a to przyczynia się do wzrostu poziomu tlenu na kontynentach położonych w części równikowej, ale także i na świecie.


Ps. napisałam 10 zdań, ale niektóre są krutkie. Myślę, że to nie zrobi wielkiej różnicy. Pozdrawiam.

Mam nadzieję, że pomogłam liczę na naj.

7 3 7