Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:20:56+01:00
√144=12
12=3+4+5
liczba 345
2010-03-08T19:23:03+01:00
Pierwiastek z 144 to 12 czyli suma cyfr w liczbie musi wynosić 12
tak więc 345 są kolejnymi licznami naturalnymi dającymi sumę 12
2010-03-08T19:25:47+01:00
X=cyfra setek
y=cyfra dziesiątek
y=x+1

z= cyfra jedności
z=x+2

(x+x+1+x+2)=3x+3

(3x+3)²=144
9x²+18x+9=144

9x²+18x-135=0

Δ=b²-4ac=324+4860=5184
√Δ=72

x₁(-b-√Δ):2a=(-18-72):18= odpada bo to nie liczba N

(-18+72):18=3

te liczby to :
3
3+1=4
3+2=5



3,4,5