1. Pan bogdan chce przykryc namiotem foliowym fragment działki w krzształcie prostokąta o wymiarach 4mx5m. Przekrój namiotu będzie miała taki kształt półokręgu.Ile co najmniej folii musi kupic pan Bogdan, aby pokryc namiot?(tylna i przednia sciana takze maja byc pokryte folią).

2

Odpowiedzi

2010-03-08T19:42:00+01:00
L=pi*d*0,5
L=pi * 4 * 0,5
L=2pi

Pp= pi * 2 kwadrat +2pi * 5
Pp= 4pi+10pi
Pp=14pi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:49:00+01:00
Rozwiązanie:
l=długość namiotu;
r= promień działki (1/2 szerokość)
P=πr²
O= 2πr

Wzór na pole powierzchni namiotu:
Pp= 2πr/2*l+2(πr²)/2
Pp= πr*l+(πr²)
Sposób I:
Pp=3,14*2*5+(3,14*2²)
Pp=31,4+12,56
Pp=43,96m²
Sposób II:
Pp=3,14*2,5*4+(3,14*2,5²)
Pp = 31,4+19,625
Pp=51,025m²
Odp: Potrzeba 43,96m² lub 51,025m²