Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T17:15:28+02:00
Musisz obliczyć najpierw 30% z 360 żeby odjąć tą zniżke.
ten wynik podziel na dwa bo były dwa bilety. To to wyjdzie to będzie bilet Jacka. A jak dodasz te 30% to będzie bilet mamy;))
5 2 5
2009-10-22T17:16:13+02:00
Trzeba zrobić 340 * 30%= 102
i teraz 340-102=238
mama zapłaciła 238zł a jacek 102
1 1 1
2009-10-22T17:16:24+02:00
X-cena biletu mamy 100%-30% zniżki=70%- 70%=0,7 cena biletu jacka to 0,7 ceny biletu mamy czyli 0,7x teraz x+0,7x=340xł 1,7x=340 zł czyli x=340:1,7 x=200zł-tyle kosztuje bilet mamy
4 3 4