Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:39:38+01:00
Funkcje skóry:

udział w oddychaniu (tylko kręgowce niższe)
odbiór bodźców
mechaniczna osłona i obrona organizmu
regulacja temperatury ciała

Trądzik to choroba skóry dotycząca ludzi w wieku 12-13 lat a nawe 20-25. Powstaje wtedy najczęściej stan zapalnyPowstają wtedy zmiany zapalne - "pryszcze" (zaczerwienione i bolesne przy dotyku) oraz niezapalne (zaskórniki) - "wągry" (niebolesne, jasne bądź ciemne punkty).trądzik może występować na twarzy atakże na plecach ramionach i klatce piersiowej

źródło:w
ww.niszczpryszcz.pl/Tradzik,,co,to,jest,33.html

wikipedia.pl
3 3 3
2010-03-08T19:39:53+01:00
Zad. 1
Funkcje skóry:
- izolacja środowiska wewnętrznego od zewnętrznego (czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych) – mechaniczna osłona i obrona organizmu głównie przed drobnoustrojami chorobotwórczymi (ważny składnik odporności nieswoistej),
-udział w oddychaniu (tylko kręgowce niższe),
-termoregulacja ustroju,
-udział w gospodarce wodno-elektrolitowej (gruczoły potowe),
-percepcja (odbiór) bodźców ze środowiska zewnętrznego (dotyk, ból, ciepło, zimno) poprzez receptory w skórze i naskórku,
-melanogeneza (melanina chroni organizm przed mutagennym promieniowaniem ultrafioletowym),
-wchłanianie niektórych substancji,
-gospodarka tłuszczowa,
-gospodarka witaminowa (synteza witaminy D3 z 7-dehydrocholesterolu),
-wydzielanie dokrewne i reakcje odpornościowe (skóra zawiera komórki Langerhansa należące do APC).


Zad. 2
Trądzik: jest chorobą skóry, której często towarzyszy stan zapalny. Dotyczy prawie wszystkich począwszy od 12-13, aż do 20-25 roku życia. Powstają wtedy zmiany zapalne - "pryszcze" (zaczerwienione i bolesne przy dotyku) oraz niezapalne (zaskórniki) - "wągry" (niebolesne, jasne bądź ciemne punkty). Trądzik może występować nie tylko na twarzy, ale też na ramionach, klatce piersiowej i plecach.



Źródła:
http://www.niszczpryszcz.pl/Tradzik,,co,to,jest,33.html
http://www.erodzina.com/index.php?id=18,220,0,0,1,0
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tr%C4%85dzik_m%C5%82odzie%C5%84czy
http://abctradzik.pl/co-to-jest-tradzik
3 3 3