Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:41:24+01:00
Jajko chce być mądrzejsze od kury.
Chcesz mieć jajko, pozwól kurze gdakać
Gdyby kwoka nie gdakała, ani by kto wiedział, że jajko zniosła
Jeszcze tego nie było, aby jajko kurę uczyło
Lepiej mieć jajo bez znoju, niż kurę po ciężkim boju
Nie stłukłszy nie dowiesz się, czy złe, czy dobre jajo
Przyjdzie św. Weronika, zniesie jajko kaczka dzika
Serce w bogactwach jest szybciej twarde niż jajko w gotującej wodzie
mędrsze jajko niż kokosz
co było pierwsze - jajko czy kura?
...jest jak jajko bez soli
już pierwszego Franciszka, gdy jajka ma pliszka
na święty Wojciech zniesie jajko bociek
da ci jajko jak przyrzekniesz nie rozbić skorupki
obchodzić się jak z jajkiem
siedzieć jak kura na jajach
nosić się jak kura z jajkiem
kura znosząca złote jaja
jajo znieść,
podrzucać kukułcze jajo,
wielki jak strusie jajo,
piegowaty jak indycze jajo,
delikatny jak przepiórcze jajo,
jajogłowy,
jajko niespodzianka,
jaja jak berety,
ale jaja,
jajko Kolumba,
robić sobie jaja
mieć jaja
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T19:42:55+01:00
FRAZEOLOGIZMY: obchodzić się jak z jajkiem, siedzieć jak kura na jajach, nosić się jak kura z jajkiem, kura znosząca złote jaja, jajo znieść, podrzucać kukułcze jajo, wielki jak strusie jajo, piegowaty jak indycze jajo, delikatny jak przepiórcze jajo, jajogłowy, jajko niespodzianka, jaja jak berety, ale jaja, jajko Kolumba, robić sobie jaja
PRZYSŁOWIA:jajko chce być mądrzejsze od kury
mędrsze jajko niż kokosz
co było pierwsze - jajko czy kura?
jeszcze tego nie było, by jajko kurę uczyło
...jest jak jajko bez soli
lepiej mieć jajo bez znoju, niż kurę po ciężkim boju
nie stłukłszy nie dowiesz się, czy złe, czy dobre jajo
gdyby kwoka nie gdakała, ani by kto wiedział, że jajko zniosła
serce w bogactwach jest szybciej twarde niż jajko w gotującej wodzie
przyjdzie św. Weronika, zniesie jajko kaczka dzika
już pierwszego Franciszka, gdy jajka ma pliszka
na święty Wojciech zniesie jajko bociek
da ci jajko jak przyrzekniesz nie rozbić skorupki (przysłowie irlandzkie)

Więcej nie znam. Mam nadzieję,że pomogłam. ;)