Krasnoludki z domu do pracy muszą przejść 800 m. Najmniejszy z nich chodzi z prędkością 40 m/min. Największy krasnoludek chodzi dwa razy szybciej. Oblicz o której musi wyruszyć najmniejszy krasnoludek, a o której największy, aby zdążyć na godzinę 6:00 ?

Proszę o rozwiązanie. :)

3

Odpowiedzi

2010-03-08T19:40:54+01:00
800:40=20 min idzie ten mniejszy
40•2=80
800:80=10
najmniejszy:6-0.20=5.40
najwiekszy:6-0.10=5.50
1 5 1
2010-03-08T19:48:58+01:00
800:40=20 min idzie do pracy najmniejszy
40m/min*2=80m/min z taką prędkością idzie największy
800:80=10 min idzie do pracy największy
6:00-0,20=5:40 o tej godzinie musi wyjść najmniejszy krasnoludek
6:00-0,10=5:50 o tej godzinie musi wyjść największy krasnal
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:54:34+01:00
Czas w jakim najmniejszy krasnoludek pokonuje 800m:
800m : 40m/min = 20 min

Prędkość z jaką największego krasnoludek pokonuje 800m:
40m/min * 2 = 80m/min

Czas w jakim największy krasnoludek pokonuje 800m:
800m : 80m/min = 10 min

Aby obaj doszli do pracy na 6 to:
a) najmniejszy musi wyjść 20 min przed godz 6 czyli o godz 5.40
b) największy musi wyjść 10 min przed godz 6 czyli o godz 5.50
1 5 1